2013. szeptember 21., szombat

Kanapénk újjászületése

A közel négy éves kanapénk huzata kezdte szépen lassan megadni magát. Már nagyon utáltuk. Télen hideg, nyáron ráizzadunk, egyetlen előnye, hogy gyerekbarát, mert minden lemosható róla. Gondoltuk, hogy áthúzatjuk kárpitossal, de az egy fél vagyon lett volna. Annyira nem ragaszkodunk hozzá, akkor inkább vennénk másikat. A vágyálom az Andante, még várathat magára, mert nagyon drága, ami persze érthető, mert az már minőség. El kezdtük mindenféle plédekkel takargatni, de az látványban és kényelemben sehol nem volt, nem beszélve az idegesítő igazgatásokról.
Szóval gondoltam, hogy nagyon elrontani nem tudjuk, próbáljuk meg áthúzni mi az ülőfelületet.
Kiindulási pont a választásban az volt, hogy az aljához és a hátuljához nem nyúlunk, így mennie kell a szövetnek a narancshoz. Az IKEA-ban rátaláltam a tökéletesre, a  MAJKEN narancs-szürke-fekete mintájába rögtön beleszerettem. Gondoltam a varrás részét megcsinálom én a lebontott huzat mintájára, a Párom pedig a munka férfias részét, a rálövést (amúgy is félek attól a kütyütől). Amíg a gyerekek a Mamiéknál nyaraltak elmentünk beszerezni az anyagot, vettünk pár kényelmesebb párnát és belevetettük magunkat a munkába. Első este a rövidebbik, kihúzhatós rész ülőrészével végeztünk meglepően gyorsan. A varráson duplán mentem át, biztos ami tuti :)
Másnap már a megszerzett rutinnal megcsináltuk a másik felét is, persze ez nem volt olyan egyszerű mint a párja, mert nem lehetett annyira szétbontani a kanapét. Harmad nap a zipzáras párnák is elkészültek, egyik felük mintás, másik oldaluk fekete lett, a variálás lehetőségét fenntartva :)
Szerintem szép munkát végeztünk, elégedettek voltunk a végeredménnyel. Azóta jobban szeretjük, és ami a legfontosabb, kényelmesebb is.
Miután megtörtént a gyerekeink általi birtokba vétel megkértük őket, hogy fokozottabban figyeljenek kezük és ruhájuk tisztaságára, mikor elvetődnek rajta. Nagy baleset esetére is van megoldás, a problémás folt eltüntethető egy újabb fekete levél felrajzolásával, csak egy jó alkoholos filc kell hozzá :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése